Teufel Cinebar Duett ""2.1-Set""

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Teufel Cinebar Duett ""2.1-Set"" op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Technicus 28-10-2020

Zeer aangename soundbar

Ik beschouw mijzelf als een zeer kritische consument, zeker wanneer het om elektronica gaat. De Teufel Cinebar Duett heb ik inmiddels ruim 2,5 jaar in bezit en ik ben er zeer over te spreken. Waarom dan deze soundbar?

Door de eenvoudigweg fantastische prijs/kwaliteitsverhouding! Zeer veel soundbars beluisterd alvorens ik tot aanschaf van deze kwam. Het feit dat deze niet in 'reguliere winkels' te koop is hield mij even tegen, maar Teufel is schappelijk als het gaat om "proberen en retourneren". Alles prima gegaan.

Vele soundbars getest in diverse winkels en allemaal met hetzelfde probleem: het ontbreekt ofwel aan instelmogelijkheden of ze hebben die wel maar zakken alsnog compleet door het ijs waar het gaat om de geluidskwaliteit. In menige winkel zul je filmgeluiden horen. Leuk, dat bombastische, maar je wilt een soundbar die meer kan toch? Een goede weergave van details bijvoorbeeld, en een goede balans tussen laag, midden en hoog... (naar mijn mening bij Sonos, Bose, JBL zelfs nog moeilijk) ik noem maar even iets.

De Cinebar Duett van Teufel heeft mij in die zin verrast. Films klinken zeer aangenaam, in dat geval vooral met de zgn. Dynamore functie (die in de gemiddelde woonkamer goed tot zijn recht komt, mits het juiste ingangssignaal vanuit je bron). Muziek gewoon in stereo beluisteren, zonder 'verbreding'. Geen enkele in prijs vergelijkbare (of zelfs duurdere!) soundbar die ik in menige zaak heb beluisterd klinkt zo goed als deze** Ik durf te stellen dat deze soundbar beter klinkt dan de Bose's en de Sonos (met en zonder subwoofer) welke ik uitgebreid heb beluisterd. En dan is deze soundbar niet eens de meest bijzondere van Teufel...

**Kan het dan beter? Ja, daar ben ik van overtuigd; de detaillering kan uiteindelijk nóg beter, evenals het stereobeeld bij muziekweergave. Maar to.v. de concurrentie is dit echt al een hele stap vooruit binnen een bepaald budget. Mocht ik meer willen besteden aan een soundbar dan wordt het ongetwijfeld weer een van Teufel.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Instelmogelijkheden
  • Degelijk gebouwd

Minpunten

• Geen Wi-Fi
  • Héél soms HDMI conflict, maar kan aan TV liggen